1. Komisja Socjalna powoływana jest na okres kadencji wybieralnych władz Uczelni przez Rektora, na wniosek
Prorektora ds. Personalnych i Organizacyjnych.
2. W skład Komisji Socjalnej wchodzą:
1) przedstawiciele pracowników zatrudnionych w każdym wydziale, wskazani przez Dziekanów Wydziałów,
w liczbie:
a) dwóch przedstawicieli Wydziału Lekarskiego,
b) po jednym przedstawicielu Wydziału Medycznego, Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego, Wydziału Farmaceutycznego i Wydziału Nauk o Zdrowiu.
2) przedstawiciele pracowników administracji i obsługi w liczbie dwóch osób, wskazani przez Kanclerza,
3) przedstawiciel pracowników jednostek ogólnouczelnianych, wskazany przez Prorektora
ds. Personalnych i Organizacyjnych,
4) po jednym przedstawicielu każdego ze związków zawodowych działających na terenie Uczelni.
3. Komisja Socjalna zajmuje się:
1) opiniowaniem planu rzeczowo-finansowego funduszu świadczeń socjalnych, w tym zasad
przyznawania świadczeń i rozdziałem środków funduszu na poszczególne cele socjalne,
2) inicjowaniem różnych form pomocy socjalnej dla pracowników,
3) opiniowaniem wniosków osób uprawnionych w sprawach związanych z udzielaniem świadczeń socjalnych
we wszystkich formach, zgodnie z planem rzeczowo-finansowym,
4) opiniowaniem odwołań dotyczących negatywnie rozpatrzonych wniosków o przyznanie świadczenia
socjalnego.
4. Sekretarzem Komisji Socjalnej jest delegowany pracownik Sekcji Socjalnej.