Podjęcie lub kontynuowanie przez nauczyciela akademickiego dodatkowego zatrudnienia w ramach stosunku pracy u pracodawcy prowadzącego działalność dydaktyczną lub naukowo-badawczą, wymaga zgody Rektora. Podjęcie lub kontynuowanie dodatkowego zatrudnienia bez zgody Rektora stanowi podstawę rozwiązania stosunku pracy za wypowiedzeniem w uczelni publicznej stanowiącej podstawowe miejsce pracy.
Nauczyciel akademicki prowadzący działalność gospodarczą informuje o tym Rektora uczelni, która jest dla niego podstawowym miejscem pracy.
Zasady wykonywania pracy w dodatkowym miejscu pracy oraz zasady prowadzenia działalnosci gospodarczej przez nauczyciela akademickiego zatrudnionego w uczelni publicznej określa art. 125 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U 2018 poz. 1668) oraz zarządzenie 8/2022 Rektora WUM z 17.01.2022 r.
Poniżej mogą Państwo zapoznać się ze szczegółowymi zasadami obowiązującymi w tym zakresie w naszej Uczelni oraz pobrać formularze wniosków.
- Zasady wyrażania zgody na dodatkowe zatrudnienie nauczycieli akademickich oraz informowania przez nauczycieli akademickich o prowadzeniu działalności gospodarczej